طرز تهیه دسر خامه با میوه؛ دسری خوشمزه و خاص

طرز تهیه دسر خامه با میوه

دسر میوه ای یک دسر خوشمزه و بسیار شادی بخش ، تشکیل شده از ترکیب پوره میوه ها همراه با عسل و کمی شیر نارگیل یا پودر نارگیل و کمی تخم شربتی ، می‌توانید کمی بدلخواه خود شکر اضافه کنید . اما ما در این دستور شکر اضافه نکردیم .

این نوع دسر جزء دسر های رژیمی ست . به این صورت که  میوه توت فرنگی ، شاه توت و موز و همه مواد را در مخلوط کن پوره کنید  البته بصورت جدا جدا و لایه لایه روی هم قرار دهید .

انواع میوه ها بستگی به نوع و سلیقه شماست . بعد از لایه لایه قرار دادن آن را در یخچال قرار دهید تا کمی خنک شود .

می توانید هر پوره ای از میوه را با ژله آن میوه با هم ترکیب کنید ، بعد از کمی در یخچال قرار دادن ژله شما در حال نیم بند شدن است .

روی هر لایه ، لایه دیگر رو بریزید . البته در کل دستتان برای این دسر باز است . ما در این مرحله بین لایه ها بیسکوییت خرد شده هم ریختیم ، شما میتوانید از کیک هم بین لایه ها استفاده کنید .

پیشنهاد می کنم این نوع دسر را خیلی زود سرو کنید .

دسر خامه با میوه

برای تهیه دسر خامه با میوه به مواد زیر نیاز داریم.

  • زردآلو ، شلیل ، گلابی و …..: هر کدام یک فنجان
  • خامه : ۵۰۰ گرم
  • خلال پسته : ۱۰۰ گرم
  • خلال بادام : ۱۰۰ گرم
  • آناناس خرد شده : یک دوم فنجان
  • گیلاس : ۱۰ تا ۱۵ دانه
  • سیب خورد شده : یک دوم فنجان
  • پودر قند : ۱۵۰ گرم

طرز تهیه دسر خامه با میوه:

طرز تهیه دسر میوه با خامه

 

خلال پسته و بادام را در آب سرد خیس کنید تا تازه شوند. خامه را بزنید تا کاملا سفت شود . خامه زده شده را با پودر قند مخلوط کنید و خوب به هم بزنید .

خلال پسته و بادام خیس کرده را با همه میوه ها مخلوط کنید . همه این مخلوط ها را در لیوانهای پایه دار به صورت یک لایه خامه و یک لایه مخلوط میوه بریزید .

با خامه زده شده روی آن را مطابق سلیقه خود تزیین کنید . داخل یخچال نگهداری کنید و سعی کنید زود سرو شود و برای مدت چند روز در یخچال نماند .

آیا خوردن دسر بعد از غذا خوب است؟

به طور کلی دسر جزء وعده غذایی محسوب می شود . اصولا اکثر دسر ها از نظر طعم شیرین هستند ، ولی گاهی هم پنیر ها هم سرو می شوند . ما ایرانی ها دسر را بعد از غذا سرو می کنیم .

انواع دسر ها موجود هست . بستگی به ذایقه شما دارد و در هر زمان می توانید استفاده کنید . حتی می توانید انواع نان برنجی ها ، یا بستنی یا پودینگ ها را بعد از غذا میل کنید .

در واقع بدن انسان بعد از صرف غذا احتیاجی به دسر ندارد و در اصل طبق عادت ما شده است که عقیده داریم بعد از غذا دسر میل کنیم . پس هیچ گونه ضرورتی نیست .

اما بسیار انرژی زا و سهل الهضم است . کالری روزانه را در بدن تامین می کند . اما سعی کنید در خوردن آن زیاده روی نکنید .

نکته : توصیه می شود دسر ها را حداقل یکک ساعت بعد از غذا میل کنید . اگر چه بیشتر مردم ما بین غذا میل می کنند .

پیشنهادات

  • بهترین نوع دسر ها میوه ها هستند . توصیه می گردد حداقل چند ساعت بعد از اتمام غذا سرو شود .
  • گاهی بعضی از دسر ها سبک هستند مانند کشمش یا انجیر ، یک خرما بسیار دلچسب و مفید است .
  • دسر ها بعد از خوردن غذا بلافاصله جذب بدن خواهند شد پس بهتر است ، به نوع کالری آن توجه شود .
  • اگر دسر ها کنترل شده باشند از نظر نوع کالری آن بهتر می دانیم مابین غذا بخورید . زیاده روی نشود تا اختلال در گوارش بوجود نیاورد .
  • مهم ترین نکته اینکه کسانی که دچار دیابت هستند مراقبت جدی در خوردن دسر ها داشته باشند.

فواید خوردن ژله

  • ژله برای پوست و ایجاد پروتویین کرده و دستگاه گوارش را تحریک و هضم را آسان می کند . کسانی که از استخوان درد رنج می برند بهتر است از ژله استفاده کنند . درد مفاصل را تسکین می دهد . کاهش دهنده درد استخوان است .
  • اصولا ژله ها ثابت شده قند خون را در دیابت نوع دو بهبود می دهد . حتی با مصرف ژلعه می توانید خواب خوب و آرالمی داشته باشید .
  • با میل کردن ژله احساس سیری به فرد دست می دهد بهتر است کسانی که رژیم دارند ژله استفاده کنند . آما به حد کم و اعتدال .

ارزش غذایی دسر میوه‌ای:

بهترین نوع دسر ها میوه ای هستند . مانند پرتقال و سیب ف از نظر کالری کم هستند . دسر میو ه ای در بازار به وفور دیده می شود بهتر است خود در منزل درست کنید و با خیال راحت میل کنید . از نظر ویتامین بسیار مفید و تامین کننده ویتامین های بدن است . چه بهتر از دسر میوه بیشتر استفاده شود .

تشکر از توجه شما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست